اگر نمی دانید از بین روش های مهاجرتی کدام یک را انتخاب کنید، و شرایط شما به نحوی است که با هر یک از این روشها امکان مهاجرت دارید، حتما باید به یک مشاور مهاجرت مراجعه کنید یا تماس بگیرید. وکیل یا مشاور مهاجرت با توجه به تخصص و تجربه ای که در زمینه اخذ انواع ویزای تحصیلی، توریستی و مجوز کاری برای مراجعین خود انجام داده، منطقا از کسی که فقط یک بار این کار را برای خود انجام داده، شرایط بهتری دارد؛ پس می تواند دلیل موجهی برای انتخاب مشاور مهاجرت باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

چنانچه تمایل دارید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید، و کشور مورد نظر خود را انتخاب نکرده اید یا نمی دانید با وجود اینکه مقطعی مانند لیسانس یا فوق لیسانس را گذرانده اید، آیا برای مقطع بعدی یا لیسانس و فوق لیسانس مجدد اقدام کنید، در این زمینه نیز به صحبت های اطرافیان و جستجوهای جسته و گریخته خود در اینترنت اکتفا نکنید. حتما به وکیل یا مشاور مهاجرت مراجعه نمایید. انتخاب کشور، دانشگاه و رشته با توجه به پایگاه داده هایی از دانشگاه ها که در اختیار شرکت های مهاجرتی است و طی سالها تجربه به دست آمده، همچنین نمایندگی هایی که از دانشگاه ها و کالج ها در سراسر دنیا به دست آورده اند، روندی سریعتر خواهد داشت.

برای اینکه بدانید چه کشوری را انتخاب کنید، به عنوان دانشجو، فاکتورهایی مانند هزینه زندگی در آن کشور برای شما اهمیت ویژه ای دارد که در این زمینه نیز با توجه به اطلاعات به روز و دست اول شرکت های مهاجرتی، همچنین کلاینت های متعددی که هر روزه به کشورهای مختلف می فرستند، می توانند اطلاعات تقریبی و مطمئنی با توجه به درخواستها و سبک زندگیتان به شما بدهند.

مشاوره مهاجرتی

در این میان، گروه مهاجرتی افق ماندگار با تجربه یک دهه فعالیت در حوزه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، انگلیس و هلند آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در حوزه های مختلف می باشد. چنانچه تمایل دارید در هر یک از این کشورها تحصیل کنید، حتما تحقیقات خود را در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در آن کشور کامل کنید. بدون داشتن این اطلاعات، ممکن است هنگام رسیدن به کشور مقصد، دچار مشکلاتی شوید که قبلا پیش بینی برای آن نداشتید.

تحصیل در کانادا در تمامی مقاطع پیشنهاد ما به تمامی افرادی است که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی دارند. از بسیاری جهات تحصیل در این کشور مزیت های بیشتری در مقایسه با سایر کشورهای مطرح شده دارد از جمله:

  • هزینه کمتر به دلیل ارزش پایین تر نرخ دلار کانادا
  • مدت زمان کوتاهتر بررسی پرونده ویزای تحصیلی
  • دریافت سریعتر اقامت دائم کانادا و پس از آن اخذ شهروندی و پاسپورت کانادا
  • شرایط بهتر برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا به دلیل اینکه ویزای همراه به همسر و فرزندان دانشجو تعلق می گیرد و می توانند پس از طول دوره تحصیل نیز همراه دانشجو با روش های مختلف، در کانادا به زندگی خود ادامه دهند.
  • امکان کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان جهت پوشش هزینه های زندگی
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند برای دانشجویان مقطع دکترا

و بسیاری دلایل دیگر باعث شده این کشور همچنان مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا باشد. البته بعد از تصویب قوانین جدید از تاریخ 22 ژانویه 2024 تا کنون شرایط برای ورود به مقطع کارشناسی با کمی چالش روبرو شد. چرا که دانشجویانی که برای این مقطع درخواست مجوز تحصیلی دارند، باید در ابتدا تاییدیه استانی یا Provincial Attestation Letter (PAL) را از استان مربوطه دریافت کنند. در صورتی که استان مورد نظر، برای دانشجویان بین المللی طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا ظرفیت داشت، دانشجو می تواند سایر مراحل مورد نیاز برای دریافت ویزا و مجوز تحصیلی را طی کند. در غیر این صورت امکان ادامه فرآیند برای ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و یا کالج های کانادا را نخواهد داشت.

این موضوع در رابطه با ویزای دانش آموزی که شامل مقاطع دبستان یا دبیرستان می شود؛ همچنین دانشجویان خواستار ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا مصداق ندارد. به این معنی که افرادی که تمایل به دریافت ویزای دانش آموزی کانادا دارند یا می خواهند جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام کنند، نیازی به گواهینامه استانی یا PAL ندارند.

علاوه بر تمامی این موضوعات، افراد متقاضی تحصیلات تکمیلی می توانند مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یا PGWP 3 ساله دریافت کنند که این موضوع آنها را برای دریافت اقامت دائم کانادا و پس از آن اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور آماده تر می کند.

علاوه بر تمامی مزایای ذکر شده برای این قشر تحصیلکرده، امکان اقدام همزمان برای همراه وجود دارد. یعنی اگر دانشجو دارای خانواده (همسر و فرزند) باشد، می تواند جهت اخذ ویزای همراه آنها نیز اقدام نماید. به این ترتیب به همسر وی مجوز کار تمام وقت در هر نقطه از کانادا به مدتی که دانشجو در حال تحصیل است ارائه می شود تا دانشجو توان تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود را داشته باشد و حامی مالی و عاطفی خود را نیز در کنار خود داشته باشد؛ همچنین به فرزند یا فرزندان وی نیز ویزای توریستی اعطا می شود که این موضوع فرصتی را برای فرزندان دانشجو فراهم می کند تا از سیستم خدمات آموزشی و مدارس رایگان کانادا بهره مند شوند و در حین تحصیل یکی از والدین خود، آنها نیز از آموزش رایگان کانادا بهره مند شوند.

سوالات زیادی در رابطه با تمکن مالی دانشجویی کانادا از مشاوران گروه مهاجرتی افق ماندگار پرسیده می شود؛ پاسخ ما همیشه این است؛ اداره مهاجرت کانادا تمکن مالی برای یک نفر را رسما 20.635 دلار کانادا تعریف کرده اما این مورد برای افسر ویزا و جهت پاس ریکوئست شدن شما با توجه به تورم و افزایش هزینه های زندگی مخصوصا مسکن در کانادا، به تنهایی کافی نیست. پیشنهاد می کنیم جلسه مشاوره مهاجرت خود را با افراد متبحر در این زمینه که تجربه زیادی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند، هماهنگ نموده و از هزینه های دلاری در این زمینه که آینده تحصیلی شما را با مشکلات جدی مواجه می سازد، پرهیز نمایید.

By admina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *