رشته پزشکی در استرالیا یکی از شاخه های تحصیلی بسیار پر طرفدار می باشد که سالانه نظر متقاضیان بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند در این مقاله از مجله مهاجرتی به بررسی و معرفی این رشته تحصیلی در استرالیا می پردازیم.

طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در کشور استرالیا معمولاً در مقطع کارشناسی بین ۵ تا ۶ سال همراه با دوره کارآموزی خواهد بود که دوره کارآموزی یک سال به طول می‌انجامد. همین‌طور مدت‌زمان تحصیل برای مقطع تکمیلی یا دکتری ۴ سال همراه با یک سال دوره کارآموزی می باشد

کشور استرالیا به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در رشته پزشکی شناخته می‌شود. این امر به دلیل استانداردهای برتر آموزشی در این رشته و حقوق بالای پزشکان است. پنج دانشگاه استرالیا، از جمله دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن و دانشگاه کوئینزلند، در رتبه‌بندی QS رتبه‌ای زیر ۵۰ را در رشته پزشکی دارند و بهترین دانشگاه‌های برای تحصیل در استرالیا به شمار می‌آیند.

در چند سال اخیر، تقاضای تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا به طرز چشمگیری افزایش یافته است. دوره تحصیل در پزشکی در استرالیا از دو مرحله کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل شده است. دوره کارشناسی، به دو گرایش عمومی و جراحی تقسیم می‌شود و مدت آن ۶ سال است. پس از فارغ‌التحصیلی از این دوره، دانشجویان می‌توانند در دوره کارشناسی ارشد پزشکی ادامه تحصیل دهند.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی استرالیا

تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا هزینه‌های بالایی را به همراه دارد، اما کیفیت بالای آموزش ارائه شده توسط دانشگاه‌ها باعث می‌شود که بسیاری از دانشجویان هنوز هم این راه را انتخاب کنند. درصورتی که می‌خواهید در استرالیا تحصیل کنید، باید به هزینه‌های شهریه دانشگاهی و هزینه‌های زندگی در این کشور توجه کنید.

با توجه به میانگین شهریه دانشگاهی برای دانشجویان بین‌المللی در رشته پزشکی که بین 55 الی 83 هزار دلار استرالیا در سال متغیر است، باید به عنوان یکی از هزینه‌های اصلی در نظر گرفته شود. همچنین هزینه‌های زندگی برای دانشجویان در استرالیا معمولاً حدود 10 هزار دلار در سال بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن است. با اضافه کردن هزینه مسکن که ممکن است بین 4 تا 16 هزار دلار در سال باشد، کلیه هزینه‌های زندگی برای یک دانشجو می‌تواند بین 14 تا 26 هزار دلار در سال برآورد شود.

با توجه به میزان هزینه‌های معرفی شده، توصیه می‌شود که برای هزینه‌های زندگی دانشجویی و تحصیل، حداقل 16 هزار دلار در سال را در نظر بگیرید. البته به دلیل نوسانات قیمت‌ها و شرایط شخصی، توصیه می‌شود که مبالغ بیشتری برای مخارج خود در نظر بگیرید، به عنوان مثال 20 هزار دلار در سال می‌تواند یک رقم نرمال‌تر برای زندگی راحت‌تر در نظر گرفته شود.

By admina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *